Περισσότερα άρθρα
Τέλος για τα κλειστά προγράμματα της ΔΕΗ.
Με γραπτή ταχυδρομική επιστολή έχει αρχίσει να ενημερώνει η ΔΕΗ τους πελάτες της, που είχαν ενταχθεί στο κλειστό πρόγραμμα ΔΕΗ myHomeEnter, για την αναγκαστική λύση της σύμβασής τους και για την ένταξη τους στο νέο κυμαινόμενο πρόγραμμα που δημιούργησε ΔΕΗ myHomeOpen.
Iδιαίτερη προσοχή αξίζει να δοθεί στο γεγονός πως η ΔΕΗ δεν πρόκειται να ενημερώσει όλους όσους είναι ενταγμένοι στο myHomeEnter+ με εξατομικευμένη γραπτή επιστολή αλλά σε πολλές περιπτώσεις απλά θα αναγράφεται σε κάποιο σημείο του λογαριασμού, που ενδεχομένως να μην είναι εύκολα διακριτό.
Συγκεκριμένα στην επιστολή αναγράφεται πως:
• Οι ειδικοί όροι των προϊόντων ΔΕΗ myHomeEnter,ΔΕΗ myHomeEnter+ και ΔΕΗ myHomeOnline τροποποιούνται αυτόματα με έναρξη ισχύος της τροποποίησης μετά το πέρας 60 ημερών μετά την αποστολή της ενημερωτικής επιστολής. Μετά τις 60 ημέρες, λοιπόν, η σύμβαση κλειστού προγράμματος με σταθερή τιμή κιλοβατώρας που έχει υπογράψει ο καταναλωτής ακυρώνεται και αυτόματα εισέρχεται σε ένα κυμαινόμενο πρόγραμμα.
Αυτό φαινομενικά μπορεί να φαίνεται συμφέρον οικονομικά στον πελάτη της ΔΕΗ καθώς στο κλειστό πρόγραμμα που βρισκόταν η σταθερή χρέωση της κιλοβατώρας ήταν 0,17 ευρώ ανά κιλοβατώρα και στο κυμαινόμενο πρόγραμμα myHomeOpen, όσον αφορά τον μήνα Οκτώβρη, η τιμή της κιλοβατώρας είναι στα 0,15298 μαζί με την κρατική επιδότηση για κατανάλωση μέχρι 500 κιλοβατωρες τον μήνα.
Στην πραγματικότητα, όμως, αυτό ενέχει κινδύνους καθώς ουσιαστικά αλλάζει το καθεστώς ασφάλειας που είχαν οι καταναλωτες με το σταθερό πρόγραμμα σε καθεστώς αστάθειας αφού αναμένονται αυξήσεις στην τιμή της κιλοβατώρας ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες που έρχονται και η ΔΕΗ βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στους πιο ακριβούς παρόχους ενέργειας.
• Στην επιστολή διευκρινίζεται ότι αν ο καταναλωτής δεν προβεί σε κάποια ενέργεια εντός 60 ημερών από την ενημέρωση, τότε η σύμβαση ανανεώνεται αυτόματα με τους ειδικούς όρους του κυμαινόμενου προγράμματος myHomeOpen και μετατρέπεται σε ορισμένου χρόνου σύμβαση ετήσιας διάρκειας. Οι ενέργειες που αναγκάζεται να κάνει ο καταναλωτής που δεν επιθυμεί να συνεχίζει την συνεργασία του με την ΔΕΗ στο συγκεκριμένο κυμαινόμενο πρόγραμμα είναι οι εξής:
α) να ενημερώσει τον πάροχο ότι θέλει να ενταχθεί σε κάποιο άλλο πρόγραμμα του, πράγμα που δεν συμφέρει ιδιαίτερα τον καταναλωτή καθώς όπως ήδη έχει αναφερθεί η ΔΕΗ είναι ανάμεσα στους πιο ακριβούς παρόχους απ’ την αλλαγή των νομοθετικών ρυθμίσεων που έλαβαν χώρα από την 1η Αυγούστου 2022.
β) να ενημερώσει την ΔΕΗ ότι θα προβεί σε αλλαγή παρόχου, να κάνει καταγγελία σύμβασης και να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις για αλλαγή προμηθευτή και υπογραφή σύμβασης σε κάποιο άλλο πάροχο της επιλογής του. Ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα αλλαγής προμηθευτή αζημίως χωρίς ρήτρα αποχώρησης.
Εάν είστε ενταγμένοι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και επιθυμείτε να ενημερωθείτε περαιτέρω για τις αποφάσεις της ΔΕΗ μπορείτε να μας στείλετε μήνυμα και να σας καλέσουμε δωρεάν για ενημέρωση, ανεξάρτητα από το αν έχετε λάβει γραπτή ειδοποίηση από τον πάροχό σας ή όχι.